Paradise.

\\Bonjour


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ. اللهِ وَبَرَكَاتُ
A slave of Allah! Trying everyday to become a better Muslimah, insyaAllah.
Entries

Status:
Hi 2013. Semoga saya lebih cemerlang dalam pelajaran. Amin!


Favorite Guilt

Be that strong girl that everyone knew would make it through the worst. Be that fearless girl, the one would dare to do anything. Be that independant girl who didn't need a man; be that girl who never backed down.

\\Credits

Full-Edited:Ariey.♥
Basecode: Zie Ra.♥
Blogskin: Kyla Baro.♥

Cinta Jarak Jauh.
"Hubungan cinta jarak jauh memerlukan kesetiaan yang lebih tinggi"



Cinta cinta dan cinta. Itulah yang terdengan oleh kaum remaja sekarang, kerana tanpa cinta hidup terasa hampa dan terkadang cinta itu seperti Mael Lambung datang tak diundang. Eh? 

Jarak yang jauh bukanlah suatu alasan untuk tidak menjalin suatu hubungan. Jangan jadikan jarak sebagai suatu alasan tapi jadikan jarak yang jauh sebagai sumber kekuantan cinta. 

Cinta tak harus dapat saling melihat ujud dan raga masing masing.

Cinta adalah ikatan batin yang kuat untuk menjalinkan suatu hubungan, sejauh apapun raga terpisah tapi bila hatinya telah bersatu tak ada lagi kata dinding pemisah dari kekuatan cinta itu sendiri. 


Mencabar. Sukar. Itu ungkapan yang paling tepat untuk mengambarkan cinta jarak jauh. Hubungan jarak jauh ni sebenarnya jika difikirkan dari sudut positif adalah lebih manis. Hihi *masuk bakul angkat sendiri*

Ia ibarat jauh di mata, dekat di hati. Pasangan yang terlibat akan semakin rindu antara satu sama lain kerana berjauhan dan mula timbul rasa kehilangan dan kekosongan. Betul tak Haziq Mohamad? Hehe :p

Cinta adalah keinginan tulus dan ikhlas dalam menjalinkan suatu hubungan suci bukan semata mata kerana nafsu! Ketahuilah apa arti cinta itu sebenarnya. Cintailah diri sendiri sebelum mencintai orang lain. 

Perjuangkanlah cinta walau harus menempuh jalan yang berliku dan terkadang harus menelan kepahitan tapi itulah cinta. Kalau memang betul si dia jodoh hidup kita, esok kelak akan berjumpa lagi. InsyaAllah. 

Cinta memerlukan pengorbanan walaupun pengorbanan itu sendiri belum tentu menghasilkan cinta. Assalamualaikum.




Older Post | Newer Post